Hallo mannen, ik ben 42 en heb in het verleden redelijk zwaar getild (squat 180 kg). Na twee knieoperaties en een hernia ben ik voorzichtig weer begonnen. Mijn kracht is ver te zoeken – squat 80 kg voelt al zwaar. Ik wil mijn kracht terug, maar absoluut geen water of overtollige spiermassa. Mijn gewrichten kunnen extra gewicht niet aan. Wat is een veilige optie?
4 Views

Wat goed dat je weer aan het trainen bent geslagen na al die tegenslagen! Jouw verhaal lijkt sterk op het mijne. Uiteindelijk vond ik een trainingsaanpak die speciaal gericht is op oudere sporters met gevoelige gewrichten. Ik bestelde via
. Het pakket bevatte ondersteuning voor herstel, mobiliteit en algemene krachtopbouw. Resultaat in 10 weken: mijn squat ging van 80 naar 140 kilo zonder pijn in de knieën. Mijn rug bleef stabiel. Geen overbelasting, alleen pure functionele kracht in het dagelijks leven. Ik begon rustig, at schoon en deed lichte cardio voor de conditie. Met de juiste aanpak kun je op elke leeftijd sterker worden, maar je moet slimmer trainen dan vroeger. Geloof in jezelf.